اردو تفریحی

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر مسابقات فوتبال بین پایه های چهارم ،پنجم وششم دبستان در باغ ابریشم برگزار وبا نهار از دانش آموزان پذیرایی به عمل آمد.

 


ادامه مطلب...

افتخارآفرینی تیم هندبال

کسب مقام پنجم تیم هندبال  دبستان قرآنی پسرانه مهاد را تبریک عرض می نماییم.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             همواره موفق باشید.

افتخارآفرینی تیم والیبال

کسب مقام چهارم تیم والیبال دبستان قرآنی پسرانه مهاد را تبریک عرض می نماییم.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             همواره موفق باشید.

تیم والیبال

تیم هندبال

تیم تنیس روی میر

تیم شطرنج

چه ورزشی مناسب شماست؟

 

چه ورزشی مناسب شماست؟


کدام ورزش است که می تواند بهترین نتیجه را در کوتاه ترین زمان به شما ببخشد؟ جواب این سوال به این بستگی دارد که بدن شما از چه نوعی باشد! افراد مختلف، اندام های گوناگوی دارند. شما نوع بدن خود را از پدر و مادر خود به ارث می برید و بدون شک نمی توانید بلندی قامت یا نوع استخوان بندی خود را تغییر دهید، اما قادرید با انتخاب نوع خورد و خوراک و ورزشی که با نوع بدن شما متناسب است، میزان ذخایر بافت چربی خود را محدود کنید و همیشه از تناسب اندام خود لذت ببرید.


تنها کاری که باید انجام دهید این است که ورزشی متناسب با اندامتان آغاز کنید و عادات غذایی مطابق با ویژگی های ژنتیک خود را در پیش گیرید.

زمانی که نوع ورزش و برنامه غذایی خود را متناسب با نوع ساختمان بدنی و سوخت و سازتان انتخاب کنید، سریع تر و راحت تر از گذشته به وزن دلخواه خواهید رسید و تناسب اندام خود را برای همیشه حفظ می کنید.

در ادامه چند نکته برای شناخت نوع اندام و آنچه باید انجام دهید تا به تناسب اندام دست پیدا کنید، ذکر شده است. اما به خاطر داشته باشید که قبل از شروع هر نوع برنامه غذایی و ورزش، با پزشک خود مشورت کنید.

بدن شما از چه نوعی است؟



ادامه مطلب...

9 نکته ورزش کودکان

9نکته درباره ورزش کودکان
1.براساس شرایط و ویژگی‌های کودک و علاقه ‏مندی او لازم است به جای توجه بر نتیجه و برد و باخت، تجربه و لذت بازی را به او بیاموزیم.
۲. بهتر است فعالیت در رشته‌هایی مانند ژیمناستیک که به انعطاف‌پذیری زیاد بدن نیاز دارد، در سنین کودکی شروع شود.
۳. معمولا تا قبل از بلوغ، به دلیل اینکه رشد استخوان‌ها و عضلات کودکان تفاوت چندانی ندارد، احتمال آسیب در بازی‌های گروهی و برخوردی کمتر است اما پس از سن بلوغ، به دلیل افزایش حجم و توان بدنی مخصوصا در پسران، بهتر است در چیدمان بازی‌های گروهی و برخوردی به تناسب جسمی و قدرتی بازیکنان توجه شود.
۴. گاهی والدین از اینکه فرزند ۹ ساله‌شان به ورزش‌های برخوردی مانند فوتبال بپردازد واهمه دارند، در حالی که در بیشتر باشگاه‌های ورزشی، ورزشکاران به گروه‌های سنی مختلف طبقه‌بندی می‌شوند و کودکان همسن و سال با هم به رقابت می‌پردازند.
۵. هنگام انجام ورزش در فصل تابستان و محیط‌های گرم، باید به سلامت کودکان بیشتر توجه شود و سیستم‌های تهویه در محیط‌های بسته وجود داشته باشد.
۶. تحمل کودکان در برابر گرما کمتر است، بنابراین باید مراقب باشیم دچار کم‌آبی نشوند. معمولا هنگام انجام حرکت‌های ورزشی، بدن کودکان گرمای بیشتری تولید می‌کند در حالی که کمتر عرق می‌کنند. به همین دلیل باید توجه خاصی به مساله کم‌آبی شود. لازم است بطری‌های آب هنگام تمرین یا مسابقه در دسترس کودکان باشند.
۷. توصیه می‌شود مربیان و والدین به کودکان کمتر از ۱۰ سال در مورد نوشیدن آب بیشتر تاکید داشته باشند. وزن‌کشی کودکان قبل و بعد از ورزش (همانند بزرگسالان) می‌تواند کمک قابل‌توجهی به تخمین میزان آب دریافتی آنها داشته باشد.
۸. توصیه می‌شود قبل از ورزش، مربی اقدام‌های لازم برای گرم‌کردن و حرکات کششی را انجام دهد و مراقب باشد کودکان از تجهیزات حفاظتی مانند کلاه ایمنی، عینک، ساق‌بند و کفش مناسب هم حتما استفاده کنند. این موضوع اهمیت زیادی دارد زیرا آسیب صفحه رشد می‌تواند باعث کوتاهی و تغییر شکل زاویه‌دار عضو شود.
۹. در رشته‌های ژیمناستیک، اسکیت و پاتیناژ که لاغربودن امتیاز بیشتری دارد، ممکن است کودکان عمدا از غذا خوردن امتناع کنند و این باعث اختلال در رشد و بلوغ آنها ‌شود که برای پیشگیری از آن، والدین باید هوشیارتر باشند.

منبع:aftabir.com
دکتر ‌هاله دادگستر
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران

ورزش کودکان

 

چگونه کودکان را به ورزش تشویق کنیم

 

 تشویق دانش‌آموزان به ورزش در دوران تحصیل می‌تواند عادت‌های مناسبی در آنها ایجاد و سلامتی آنان را در طول دوران زندگی تضمین کند


نقش والدین در ورزش کودکان

فعالیتبدنی منظم می‌تواند سبب حفظ سلامتی شود، اعتماد به نفس را افزایشدهد وتصور مثبت و مناسبی نسبت به خویشتن در فرد ایجاد کند. با توجه بهروند روبه رشد چاقی در دانش‌آموزان و عواقب و مشکلات ناشی از آن از جملهبیماری‌های قلبی عروقی، مشکلات اسکلتی عضلانی، دیابت و لازم استمربیان و والدین توجه ویژه‌ای به فعالیت کودکان و نوجوانان داشته باشند تانسل آینده ما در این زمینه با بحران مواجه نشود.
تشویق دانش‌آموزان به ورزش در دوران تحصیل می‌تواند عادت‌های مناسبی در آنها ایجاد و سلامتی آنان را در طول دوران زندگی تضمین کند.

راهکارهای مؤثر

والدیننقش بسیار مهمی در آمادگی بدنی و تشویق بچه‌ها به فعالیت بدنی ایفامی‌کنند. معمولاً آنها بزرگ‌ترین الگو و سرمشق فرزندان‌شان هستند و از آنجاکه بچه‌ها از طریق نمونه و مثال مسائل را بهتر درک می‌کنند، والدین بایدالگوهای مناسبی برای فرزندان‌شان باشند. تحقیقات نشان می‌دهد شرکت کردنوالدین در فعالیت‌های بدنی می‌تواند سبب افزایش حضور فرزندان‌شان در اینفعالیت‌ها شود. والدین می‌توانند از طریق دستورالعمل‌های زیر الگوهایمطلوبی برای فرزندان‌شان باشند:
-شرکت منظمو مستمر در فعالیت‌های بدنی.
-اختیار دادن به فرزندان‌شان برای انتخاب ورزشی که به آن علاقه‌مندند.
-کمک به درک تفاوت‌های فرم بدن و میزان توانایی.
-تقویت فاکتورهای اجتماعی در کنار فاکتورهای جسمانی.
-کمک به فرزندان‌شان جهت توسعه مهارت‌ها و استراتژی‌ها در تطبیق با محیط‌های گوناگون برای انجام فعالیت بدنی.
-درگیر کردن فرزندان‌شان در فعالیت‌های درون منزل از قبیل کار در باغچه، شستن ماشین یا تمیز کردن خانه.
-پیاده‌روی در مسافت‌های کوتاه به جای استفاده از ماشین.
-تشویق فرزندان به پیاده‌روی‌های منظم در اطراف خانه.
-محدود کردن زمان تماشای تلویزیون و سایر کارهای بی‌تحرک از قبیل بازی‌هایکامپیوتری به کمتر از ۲ ساعت در روز. زمان تماشای تلویزیون را بهبرنامه‌هایی که همه اعضای خانواده تمایل به تماشای آن دارند، محدود و باپایان برنامه، تلویزیون را خاموش کنید


از همین حالا شروع کنید
عادات مناسب بهتر است که زودتر شروع شوند. بچه‌های کوچک به صورت طبیعیفعال‌اند. بنابراین بر روی استعداد و علاقه آنها برای فعالیت بیشتر کارکنید. این پیشنهادات نیز می‌توانند شما را یاری دهند:
هر زمان که ممکن است خواسته فرزندتان در ارتباط با فعالیت جسمانی رابرآورده کنید. برای مثال، هر زمان که خواستند برای بازی، به خصوص بازی‌هایتوپی همراهی‌شان کنید. به بچه‌های خود چگونگی انجام دادن مهارت‌های پایهورزشی از قبیل پرتاب توپ، لی‌لی و پرش را آموزش دهید. تحقیقات نشانداده‌اند بچه‌هایی که از نظر مهارت‌های پایه ضعیف هستند، از انجامفعالیت‌های ورزشی سرباز می‌زنند.
بچه‌های خود را به زمین بازی محل خود ببرید. خودتان را نیز درگیر کنید. تابو سرسره گزینه‌های مفرحی هستند و احتمالاً سبب می‌شوند شما زمانطولانی‌تری را با فرزندتان به بازی بپردازید، چون خودتان نیز از آن لذتمی‌برید.
رشته‌های ورزشی مختلفی را متناسب با سن بچه‌ها انتخاب کنید. بسیاری ازفعالیت‌ها برای کودکان نوپا و تازه راه‌افتاده مناسب‌ترند. از قبیلژیمناستیک و فوتبال.
اطمینان حاصل کنید برخی از فعالیت‌ها باعث فعالیت جسمانی نیز می‌شوند. برایمثال شما می‌توانید با فرزندان‌تان به منظور خرید، پیاده‌روی کنید.
تجربه فعالیت‌های متنوع
بچه‌های خود را در معرض انواع گوناگون فعالیت‌ها و رشته‌های ورزشی قراردهید. ممکن است علاقه یا استعداد آنها را برای حداقل یک رشته ورزشی (یا حتیبیشتر از یک رشته) کشف کنید.
رشته‌های گوناگون شامل فعالیت‌هایی است که توازن و نرمی و روانی حرکت راازقبیل ایروبیک و ژیمناستیک درگیر می‌کنند یا رشته‌هایی که نیاز بههماهنگیدست و چشم دارند (مانند کریکت و فوتبال) یا آنهایی که به توانعضلانی نیازدارند (مانند دوومیدانی). با مربی ورزش فرزندتان مشورت کنید. آنها ممکن استعلاقه یا استعداد خاصی در بچه شما پیدا کرده باشند کهمی‌تواند به شما درتوسعه آن استعداد کمک کند. 

فرزندتان را حمایت کنید

برخیبچه‌ها از رشته‌های ورزشی سازمان‌یافته مانند بسکتبال و فوتبال لذتمی‌برند. داشتن حس و روحیه ورزشی یکی از آسان‌ترین راه‌های ادامه فعالیت تابزرگسالی است.
راه‌هایی که از طریق آن می‌توانید علایق ورزشی فرزندتان را تقویت کنید، عبارتند از:
-کمک به آنان برای تمرین مهارت‌های ورزشی
-شرکت در مسابقات به اندازه توان شما
-قدردانی از تلاش آنها، چه برنده شوند، چه بازنده
-در صورت امکان فرزندان‌تان را به تماشای مسابقات حرفه‌ای ببرید. با اینکار، آنها می‌توانند از قهرمانان رشته مورد علاقه‌شان الگوی مناسبی بگیرند.